La început de 2022 vă aducem în față specialiști cu care dezbatem problemele transportului din Cluj-Napoca. Pentru proiecte sustenabile avem nevoie de o perspectivă obiectivă a situației de fapt și de propuneri avizate, corect raportate la ce se poate face cu adevărat în oraș. În prima întâlnire vorbim despre centura metropolitană, trafic și pistele de biciclete.

Dezvoltarea orașului trebuie să facă casă bună cu nevoile celor care trăiesc aici. De la traficul sufocant care nu mai reprezintă de multă vreme o problemă doar dimineața sau după ora 17:00, până la piste de biciclete care duc în final nicăieri fiind neconectate, pare că s-a lucrat cu jumătate de măsură.

„Prin aceste dezbateri avem șansa să notăm propunerile specialiștilor și datorită rețelelor sociale, să aruncăm mingea și la cetățeni. Le propunem să urmărească dezbaterea și ulterior, să ne spună cu ce alte probleme se confruntă ei. Vrem ca această colaborare să contribuie la îmbunătățirea calității vieții clujenilor. Știm că pe hârtie lucrurile arată bine și acum, dar la ce ne ajută o administrație locală cosmetizată dacă tot ce înseamnă mișcare în oraș se traduce în nervi și timp pierdut inutil?”, a declarat Manuela Petrescu, președintele filialei USR PLUS Cluj-Napoca și inițiatoarea proiectului „Dialoguri pentru Cluj”.

Din ideile primei discuții, cu Radu Mititean, director executiv al Clubului de Cicloturism Napoca și Tudor Măcicășan, inginer specializat în transport public:

  • Metroul va duce la scoaterea și eliminarea unor linii de transport CTP. Proiectul este de lungă durată însă, iar momentan CTP nu este conectat la cetățeni, neavând nici măcar pagină de Facebook unde să existe o comunicare continuă cu cei care plătesc bilete și abonamente.
  • Traficul este îngreunat de lipsa centurii metropolitane. O mașină parcată ocupă cel puțin 12m.
  • „Un oraș bogat nu este unul în care toată lumea își permite mașini, ci în care toată lumea care are mașini își permite să nu le folosească”. – primarul din Bogota, 1989.
  • Pistele de biciclete ar putea fi utile, dacă nu ar fi doar colorate frumos, ci și conectate. Acum sunt greu de folosit. Acolo unde pistele de biciclete partajează cu autobuzele banda auto, din cauza lățimii insuficiente, momentan bicicliștii nu pot depăși autobuzele, și nici autobuzele bicicliștii.
  • Administrația locală se raportează la standarde foarte vechi în materia pistelor de biciclete, care nu se mai potrivesc cu cele stabilite de UE. Oricum, nici standardele vechi nu sunt respectate de facto.
  • În zonele cu dealuri bicicletele electrice sunt o soluție, dar este nevoie de spații de depozitare. În prezent avem două parcări de biciclete în tot orașul.

În acest an vom continua să scoatem în evidenta părerile experților și vom susține proiectele cu fundament real lansate în spațiul public.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept