Luni, 3 iulie, s-a publicat convocarea Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca pentru vineri, 6 iulie 2018, de la 9, în Sala de sticlă de la sediul din Calea Moților nr. 3. Convocarea a fost publicată chiar ulterior ședinței scurte de luni.

Vă prezentăm o trecere în revistă a subiectelor de pe ordinea de zi:

Cetățeni de onoare

Se va acorda titlul onorific de Cetățean de onoare al municipiului Cluj-Napoca pentru:

  • Acad. prof. univ. dr. Ioan-Aurel Pop [1];
  • Prof. univ. dr. Cornel Cătoi [2];
  • Prof. univ. dr. Vasile Jucan [3];
  • Prof. univ. dr. ing. Vasile Țopa [4];
  • Prof. univ. dr. Alexandru Irimie [5];

Aprobarea unor operațiuni cadastrale

  • Înscrierea imobilului de pe Nicolae Bălcescu 12 în Cartea funciară [6].
    • Operațiunea este necesară pentru rectificarea intrării în Cartea Funciară.
  • Însușirea documentației cadastrale pentru imobilul-teren de 3021 mp, situat în municipiul Cluj-Napoca, Calea Dorobanților f.n. [7]
    • Prin aceasta se identifică un spațiu public în Cartea Funciară.
  • Includerea străzii Perla în domeniul public și înscriere în Cartea Funciară [9]
  • Includerea străzii Rubinului în domeniul public și înscriere în Cartea Funciară [10]
  • Includerea străzii Gavril Muzicescu în domeniul public și înscriere în Cartea Funciară [11]
  • Includerea străzii Paul Ioan în domeniul public și înscriere în Cartea Funciară [12]

Vânzări

  • Vânzarea cotei de 91.25% din ap. 9, 50. 52 mp, de pe Calea Dorobanților în favoarea d-lui Godiac Petru în schimbul sumei de 60 006 lei, în calitate de actual chiriaș al acestui imobil care a fost trecut în proprietatea statului în perioada comunistă. [13]
  • Vânzarea cotei de 87.66% din locuința din str. Strâmbă nr. 1, 49,94 mp, în favoarea d-lui Oprea Gheorghe în schimbul sumei de 29 924 lei în calitate de chiriaș al acestui imobil care a fost trecut în proprietatea statului. [14]
  • Se aprobă vânzarea ap. 24 de pe str. Mehedinți 41, bl. M3, 40,18 mp, în schimbul a 120226 lei către d-nul Bolboacă Andrei-Mircea și ap. 21, 40,18 mp, din același bloc, în rate lunare pe 25 de ani cu un preț total de 112759 lei în favoarea d-nei Jichișan Elena-Alexandra. [17]

 Închirieri

  • Închirierea unor spații din Școala Alexandru Vaida Voevod.[8]
    • Se va închiria o tonetă de 10 mp pentru vânzarea produselor alimentare permise elevilor și sala de sport 600 mp pentru perioada de timp în afara orarului școlar.
    • Închirierea se face pe o perioadă de 5 ani.
    • Venitul se va împărți în mod egal între bugetul local și bugetul unităților de învățământ preuniversitare.
  • Se prelungesc unele contracte de închiriere, asociere, comodat, pentru alte spații decât cele de locuințe pentru următoarele imobile [15]:
    • Termenul de prelungire este de:
      • 3 ani pentru asociații și fundații
      • 5 ani pentru instituții publice, regii autonome și întreprinderi publice
      • Pentru societăți comerciale/PFA – maxim 30.09.2020
      • 3 ani pentru artiștii plastici
      • 5 ani pentru titularii care au dobândit spațiul în temeiul legilor speciale.
    • Spațiile pentru care se prelungesc aceste contracte sunt:
      • Asociația foștilor Deținuți Politici, ap. 7, de peB-dul Eroilor 2,
      • Societatea Română de Cancer, pentru imobilul de pe str. Bisericii Ortodoxe nr. 22,
      • Opera Group Project, pt. Imobilul de pe str. I. C. Brătianu nr. 8, ap. 7.
      • Asociația Culturală Dacia România, pt. Imobilul de pe str. I .C. Brătianu, nr. 13-15, ap. 2.
      • Contractul cu UDMR va fi prelungit până în 11.03.2021
      • Contractul încheiat cu Impexdeco Import Export SRL, care deține în închiriere 41.68% din ap. 17 de pe Memorandumului 17, se amână până la achitarea debitelor fiscale.
  • Prelungirea termenului de închiriere pentru o locuință ANL de pe str. Mehedinți nr. 41, bl. M3, ap. 22, până la 23.06.2019, cu d-nul Crișan Aurelian-Horațiu [16]

Aprobări Planuri Urbanistice de Detaliu (PUD)

  • Extindere, etajare, amenajare imobil S+P+2E+M cu funcțiune de turism pe str. Sextil Pușcariu nr. 12; beneficiară: S.C. TEKTUM ARHITECTURA și ARTA S.R.L. [18]
  • Extindere și supraetajare locuință familială pe str. Brăduțului nr. 10; beneficiari: Zăhan Mircea-Călin și Zăhan Narcisa-Roxana. [19]
  • Construire imobil mixt P+2E pe str. Teleorman nr. 59; beneficiară: S.C. SENTOSA IMPEX S.R.L. [20]
  • Construire imobil mixt S+P+2E+M pe str. F. J. Curie nr. 1; beneficiară: Parohia Unitariană nr. 1 Cluj. [21]
  • Construire locuință semicolectivă cu două unități locative D+P+Er – str. Grâului nr. 9A; beneficiar: Fălcușan Ioan. [22]
  • Construire imobil P+Mez+E cu funcțiuni de vestiare, grupuri sanitare, săli de antrenament, spații tehnice, spații pentru administrare și întreținere – str. Augustin Bunea nr. 1; beneficiară: S.C. PUNCTUAL INVEST S.R.L. [23]
  • Desființare parțială și etajare construcție existentă, str. B.P. Hasdeu nr. 3; beneficiari: Sidam Bahig și Sidam Adriana. [24]

TETAROM S.A.

  • Mandatarea unui consilier local pentru a reprezenta interesele Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca în cadrul Adunării Generale Ordinare a Acționarilor Societății TETAROM S.A. din data de 12.07.2018, ora 11. [25]
    • Pe ordinea de zi a ședinței este:
      • Aprobarea raportului Consiliului de administrație pe anul 2017 și aprobarea descărcării gestiunii administratorilor,
      • Aprobarea situațiilor financiare la 31.12.2017,
      • Aprobarea raportului auditului statutar pe 2017,
      • Prezentarea raportului comitetului denominalizare și remunerare pe 2017,
      • Aprobarea numirii Societății AUDIT SDL SRL, J12/1723/2010, CIF RO 27592710, cu sediul în Cluj-Napoca, str. Plopilor 48, ap 11, pentru prestarea serviciului de audit financiar la TETAROM SA pentru anii 2018-2020
      • Prezentarea Raportului asupra activității de administrare, pe sem. II al 2017, conform art. 55, din Ordonanța 109/2011.
    • Consilierul Local este mandatat să voteze pentru la toate punctele de pe ordinea de zi
    • TETAROM SA administrează cinci parcuri industriale, iar la finalul anului 2017 a înregistrat un profit de 1 895 077 lei

Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj

Aprobarea Planului de administrare al Regiei Autonome a Domeniului Public Cluj-Napoca [26]

Consiliul de administrație este format din:

  • Morocăzan Ioan
  • Popovici Septimiu Ciprian
  • Mariana Otilia-Mărioasa,
  • Vaman Daniel,
  • Filip Victor
  • Câmpan Nicolae,
  • Milășan Flavius-Lucian-Valentin-Gheorghe – administrator provizoriu

În primul trimestru al anului 2018 compania este în pierdere cu 3 753 000, sub ținta propusă de 4 259 000 lei.

Regia Autonomă de Termoficare Cluj-Napoca

Aprobarea Planului de administrare al Consiliului de administrație al Regiei Autonome de Termoficare Cluj-Napoca.[27]
Consiliul de administrație este format din:

  • Miron Emil
  • Munteanu Radu-Ioan
  • Coroian Alexandru
  • Abrudean Mircea
  • Szasz Ștefan Rudolf
  • Cristian Ioan Tat
  • Calin-Vasile Forna – administrator provizoriu

Profit net pe anul 2017 este de 1 034 000 lei.

Aprobare „Alimentare cu energie electrică pentru evenimente publice – etapa I”

Proiectul presupune asigurarea alimentării cu energie electrică a evenimentelor organizate în Piața Muzeului. [28]
Costul total este de 112943.40 lei fara TVA
Suma totală a devizului este de 126 881.4 lei, cu 13 938.4 peste devizul asumat de administrație.

Direcția de Asistență Socială și Medicală

Alocarea 200 000 de lei pentru sărbătorirea zile internaționale a Vârstnicilor [29]
2200 de persoane vor beneficia de meniu, iar onorariul artiștilor, pentru 2 ore de program este 13 000 lei.

Premii

Alocare 29.000 de lei [30]

  • 12.000 de lei pentru premierea elevilor care au obținut nota 10 la examenul de evaluare națională
  • 17.000 de lei pentru premierea profesorilor care s-au ocupat de pregătirea elevilor – sesiunea 2018,
    Acordarea unei „diplome de aur” și a câte unui premiu în sumă netă de 1.000 lei către 32 de cupluri clujene care au împlinit 50 de ani de căsătorie neîntreruptă. [31]

Urb4Dan – dezvoltare a zonelor periurbane

Aprobarea participării Municipiului Cluj-Napoca, în calitate de partener, în proiectul „Urb4Dan” de dezvoltare a zonelor periurbane, în cadrul Programului Operațional Transnațional „Dunărea 2014-2020”, Axa prioritară 2 – Responsabilitatea față de mediu și cultură în Regiunea Dunării și a cheltuielilor legate de acesta. [32]

  • Valoarea bugetului este de 145 682 EUR
  • Contribuția nerambursabilă în procent de 85%, 123 829.82 euro
  • Cofinanțarea prin Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice este în procent de 13%, 18 938, 68 EUR.
  • Municipiul Cluj-Napoca contribuie cu 2%, 2913,65 euro.
  • Obiectivul proiectului este promovarea conceptului de design peisagistic pentru zona urbană împădurită

Plângeri prealabile

  • Popa Gelu, Popa Elena Felicia, Vamos Traian și Mureșan Denisa – pentru creșterea impozitului pentru clădiri la 500% [33]
  • TRASAL COM S.R.L prin care se solicita revocarea Hotărârii nr 732/18.07.2017 prin care s-a aprobat transmiterea imobilului din B-dul Eroilor nr 16 din domeniul public al Municipiului Cluj-Napoca în domeniul public al Statului Roman.[34]

Completare Plan Urbanistic General:

Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca [35] [anexa 1] [anexa 2]
Actualizarea este necesară pentru a îmbunătăți și a acoperi câteva scăpări ale Planului inițial, fără a schimba regulile legate de zone.