Primarul Municipiului Gherla adresează contribuabililor “Scrisoarea anuală a Primarului” (mai multe aici: https://bit.ly/2MQZ8f8 ). Rolul acestei scrisori este să vină în întâmpinarea localnicilor cu o dare de seamă pe anul care a trecut și să prezinte realizările administrației actuale. Acest demers este lăudabil și ține de o localitate cu instituții moderne să faciliteze accesul la informație și să explice cheltuielile făcute din bugetul local.
După publicarea scrisorii, joi 08.02.2019 de la ora 16, a avut loc dezbaterea problemelor din municipiul Gherla, împreună cu primarul Neselean Ioan (https://bit.ly/2MT2A8Y).

Trebuie remarcată disponibilitatea acestuia precum și a angajaților din instituțiile de stat din Gherla, respectiv directorul serviciului urbanism Vasile Morar, directorul serviciului financiar-contabil Nicușor Fărcaș, șeful Poliției Locale Ioan Georgiu, șeful ADP Gherla Genel Mureșan, directorul serviciului SPAS Rozsika Caraba, managerul spitalului Mihaela Șomlea și a directorul serviciului ISU Petru Mihuț, care au participat la întreaga întâlnire și au răspuns cu deschidere întrebărilor participanților, oferind și explicațiile necesare.

Din partea societății civile au participat cetățeni interesați și disponibili la oră și în ziua alese, consilieri locali și membri USR Gherla.

Într-o discuție care a durat mai bine de două ore, s-au atins probleme diverse precum infrastructura, starea Spitalului Municipal, statutul localităților componente ale municipiului, activitatea Poliției Locale, colectarea deșeurilor și altele. În majoritatea cazurilor, edilul orașului a fost de acord cu criticile aduse de cetățeni, recunoscând lipsa proiectelor de dezvoltare finalizate, însă s-a delimitat de acțiunile instituției pe care o conduce, cerând în mod repetat să nu i se adreseze în mod direct plângerile, deoarece nu este personal responsabil pentru ele ci lucrează într-un colectiv și a fost precedat la rândul său de administrații la fel de ineficiente.
Această atitudine este regretabilă din partea întâiului cetățean al orașului care ar trebui să își asume responsabilitatea mandatului dat, împreună cu meritele și deficientele lui și să traseze clar liniile de răspundere, nu să-și abandoneze angajații în fata electoratului! Din vina administrațiilor anterioare și actuale, din vina diferitelor alte organisme de stat, sau chiar din vina noastră a celor care nu insistăm îndeajuns, lucrurile au ajuns într-un punct în care nu mai pot fi negate.

Așadar o să analizăm munca și investițiile efectuate de Primăria Municipiului Gherla în anul 2018 dar facem mențiunea că nu vom lua în calcul proiectele și investițiile în dreptul cărora există formulări de genul: “în curs de desfășurare”, “acceptat pentru finanțare”, “în procedură de achiziție”, “urmează obținerea avizelor” etc. Rolul dării de seamă este de a indica realizările, nu intențiile. Deci scrisoarea ar trebui să conțină doar proiectele care s-au definitivat în 2018, pentru că orășenii se confruntă cu situația concretă din teren nu cu cea de pe hârtie.
De asemenea, a considera că se vor face multe pe baza multor studii de fezabilitate efectuate este fals, deoarece știm cu toții câte studii de fezabilitate se fac pentru orice obiectiv și cât de puține dintre ele sunt duse la bun sfârșit.

Se poate răspunde că trebuie început de aici și e primul pas firesc spre realizarea lor. Într-adevăr, se începe cu studii de fezabilitate, dar asta nu se face în anul 3 de mandat, cu puține șanse de finalizare. Ori s-a constat târziu că e nevoie de ele, ori s-au început demult și nu s-au finalizat încă… ambele situații sunt la fel de grave.

Cine știe? Probabil că ele vor apărea în scrisoarea anului viitor, dar deocamdată nu merită atenția noastră.

Acestea fiind spuse, în zilele ce urmează o sa publicăm pe segmente, o analiză detaliată pentru fiecare sector de activitate prezentat în scrisoare și discutat în cadrul dezbaterii publice, pentru a confrunta ceea ce s-a promis cu ceea ce s-a făcut și ceea ce s-a făcut cu ceea ce așteaptă comunitatea: infrastructură, sănătate, învățământ-cultură, colectarea deșeurilor, fonduri europene, situația satelor Hășdate, Băița, Silivaș, Poliție Locală, situația locurilor de parcare.