USR Cluj-Napoca reclamă lipsa de profesionalism a angajaților Direcției Tehnice din Primăria Cluj-Napoca

USR Cluj-Napoca reclamă lipsa de profesionalism a angajaților Direcției Tehnice din Primăria Cluj-Napoca

În calitate de cetățeni activi ai orașului Cluj-Napoca, este datoria noastră să ne implicăm pentru binele comunității și să sesizăm orice abateri de la normele legale aflate în vigoare. 

De ce sunt sesizările noastre atât de importante?  

Unul dintre numeroasele exemple care pot fi oferite pe acest subiect este cel al unei sesizări recente: Pe strada Nicolae Steinhardt s-a construit, pe un teren proprietatea privata, în mod legal. Accesul la construcție s-a realizat pe o suprafață din cadrul parcelei, unde proprietarul terenului avea obligația de a realiza amenajarea trotuarelor și a căilor de acces. 

La un moment dat, terenul aferent străzii a fost preluat de Primăria Cluj-Napoca și a devenit parte din domeniul public. Din acest moment obligația de amenajare a trotuarelor și a parcărilor aparține administrației.

Ca urmare a lipsei de acțiune a Primăriei Cluj-Napoca, au fost făcute 2 sesizări cu privire la lipsa trotuarelor din zona respectivă. Răspunsul la acestea diferă în funcție de claritatea și gradul de documentare al sesizării. 

La prima dintre acestea, care conținea doar informații din teren, răspunsul oficial s-a rezumat la: „…zona nu se află în domeniul public, astfel că nu putem interveni din resurse financiare publice pe terenuri private…”. Astfel, soluționarea problemei a fost lăsată pe seama proprietarului terenului, deși în realitate obligația de a amenaja aparține administrației locale de la data preluării suprafeței străzii în proprietate. 

În cazul celei de-a doua sesizări s-a menționat Hotărârea de Consiliu Local (HCL) prin care terenul  a fost preluat în administrarea Primăriei. Răspunsul a fost mai prompt “…vom promova în programele noastre viitoare amenajarea străzii, întocmind documentele necesare demarării lucrărilor de modernizare…”. 

Pentru a evita astfel de situații, vă încurajăm să sesizați orice abatere și să adoptați o atitudine critică față de răspunsurile primite de la administrație. Dacă noi, locuitorii Clujului, nu suntem exigenți față de administrație, administrația nu va oferi niciodată răspunsuri clare și relevante. 

Cu cât facem sesizări mai complete, cu atât crește eficiența administrației locale în rezolvarea problemei în cauză.

Pentru a vă ajuta să documentați asemenea cazuri cu HCL anterioare, am construit un instrument util, disponibil la  https://hcl.usr.ro

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>