Distribuie prietenilor tăi

CAPITOLUL IDispoziții generale

Scop și definiții

Art. 1. Prezentul regulament are ca scop stabilirea cadrului general, principiilor și a procedurii de finanțare nerambursabilă de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca, a programelor, proiectelor și acțiunilor culturale. 

Art. 2. În înțelesul prezentului regulament, termenii și expresiile de mai jos au următoarea semnificație:

  1. autoritate finanțatoare – Municipiul Cluj-Napoca, reprezentat de Consiliul Local și Primăria Cluj-Napoca;
  2. activitate culturală cu caracter neeconomic (nonprofit) – activitate al cărei scop nu este furnizarea de bunuri sau servicii și la care contribuţia financiară a utilizatorilor acoperă, de regulă, doar o fracțiune din costurile reale ale infrastructurii culturale necesare, caracterul neeconomic fiind păstrat şi în cazul în care infrastructura culturală este utilizată atât pentru activităţi economice, cât şi neeconomice, dacă utilizarea economică rămâne auxiliară celei neeconomice, direct legată de exploatarea infrastructurii şi necesară pentru aceasta sau intrinsec legată de utilizarea principală neeconomică şi nu depăşeşte 20% din total activitate. În acest caz, pentru a se determina încadrarea unei activităţi ca economică sau neeconomică, este necesar să se păstreze evidenţe contabile separate, pe tipuri de activităţi.
  3. ofertă culturală – propunerea de producere și/sau exploatare a unuia sau mai multor bunuri culturale, elaborată de solicitant sub forma unui program, proiect, acțiune sau inițiativă culturală;
  4. acțiune culturală – prezentarea publică a rezultatului unei activități având caracter irepetabil în timp, în urma căreia rezultă un bun cultural de tip eveniment;
  5. proiect cultural – suma activităţilor specifice unor anumite domenii culturale/artistice sau, după caz, ansamblul de acţiuni culturale structurate organic, realizat într-o perioadă de timp determinată, care nu excede, de regulă, durata unui exerciţiu financiar în urma căruia rezultă un bun cultural;
  6. program cultural – ansamblul de proiecte culturale sau, după caz, ansamblul de proiecte și acțiuni culturale, subsumat unei teme/concepții, realizat, de regulă, pe durata unui exercițiu financiar, în urma căruia rezultă unul sau mai multe bunuri culturale;
  7. nevoie culturală de urgență – cerință de finanțare parțială a unei oferte culturale a cărei nesatisfacere poate prejudicia interesele culturale imediate ale unei comunități;
  8. susținerea debutului – încurajarea iniţiativelor persoanelor fizice sau persoanelor juridice, recent autorizate, respectiv înfiinţate, pentru a desfăşura activităţi culturale; 
  9. arie tematică – secțiune a domeniilor artistice și culturale în cadrul căreia se înscrie preponderent oferta culturală propusă, pentru a fi direcționată unui evaluator cu competențe în aria respectivă.
  10. evaluator – specialist în domeniul sau domeniile pentru care și-a depus candidatura, cu o experiență mai mare de 3 ani, care a implementat și/sau evaluat oferte culturale finanțate din fonduri nerambursabile, capabil să-și îndeplinească mandatul cu imparțialitate, obiectivitate și corectitudine și care nu se află în conflict de interese, așa cum este definit în prezentul regulament.
  11. evaluare – procesul sistematic și obiectiv de verificare a conformității administrative și a eligibilității solicitantului și a ofertei culturale și de evaluare a ofertei culturale, pe baza criteriilor stabilite prin prezentul regulament;
  12. solicitant – persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială sau persoana juridică de drept public ori privat, română sau străină, înființată în condițiile legii române ori ale țării de origine, după caz, care depune o cerere de finanțare nerambursabilă;
  13. solicitant eligibil – solicitantul care a depus o cerere de finanțare în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Cluj-Napoca și care îndeplinește criteriile de eligibilitate stabilite prin prezentul regulament;
  14. beneficiar al finanțării nerambursabile – solicitantul căruia i se atribuie contractul de finanțare nerambursabilă în urma aplicării procedurii selecției publice de oferte culturale;
  15. finanțare nerambursabilă – alocare financiară din sumele prevăzute distinct cu această destinație în bugetul local al Municipiului Cluj-Napoca, conform O.G. nr. 51/1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare a proiectelor culturale, cu modificările și completarile ulterioare, pentru acoperirea parțială a cheltuielilor necesare desfășurării unor programe, proiecte sau acțiuni culturale;
  16. cerere de finanţare – document completat de către solicitanţi, cu respectarea cerințelor din modelul aprobat de autoritatea finanțatoare, în vederea obţinerii finanţării nerambursabile;
  17. contract de finanțare nerambursabilă – contract încheiat, în condițiile legii, între Municipiul Cluj-Napoca, în calitate de autoritate finanțatoare și beneficiar;
  18. secretariatul sesiunii de finanțare – secretariat format din reprezentanți ai autorității finanțatoare, numiți prin Dispoziție de Primar, cu atribuții de verificare a conformității administrative a ofertelor culturale;  a îndeplinirii criteriilor de eligibilitate pentru solicitanți, oferte culturale și cheltuieli; precum și cu atribuții comunicare cu solicitanții, redactare a documentațiilor aferente și altele.
  19. cheltuieli eligibile – cheltuieli care pot fi luate în considerare pentru finanțarea nerambursabilă, conform prezentului regulament;
  20. cheltuieli neeligibile – cheltuieli care nu respectă cerințele cuprinse în prezentul regulament;
  21. co-finanțare – partea de cheltuieli suportată de beneficiar, constând în fonduri bănești proprii sau atrase sau contribuție de altă natură, care nu poate fi mai mică decât limita prevăzută în prezentul regulament;
  22. perioada de desfășurare – perioada înscrisă în contractul de finanțare și care are ca început data demarării primei activități, dată ce nu poate fi decât ulterioară datei semnării contractului de finanțare și ca sfârșit data finalizării ultimei activități, dată ce nu poate fi decât anterioară depunerii dosarului de decont;
  23. bugetul ofertei culturale – valoarea totală a veniturilor, respectiv a cheltuielilor ofertei culturale, reflectată într-un document cu structură tabelară, unde veniturile vor cuprinde finanțarea nerambursabilă și co-finanțarea, iar cheltuielile vor cuprinde cheltuieli eligibile și neeligibile, după caz, necesare realizării oferte culturale.

Baza legislativă și termeni legali

Art. 3.  Finanțările nerambursabile pentru oferte culturale se acordă în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale cu modificările și completările ulterioare.

Art. 4. Complementar, legislația transversală include:

  • Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,
  • Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare,
  • Legea nr. 186/2003 privind susținerea și promovarea culturii scrise, cu modificările și completările ulterioare,
  • O. U. G. nr. 57/2019 privind codul administrativ,
  • Legea nr. 82/1991 a contabilității cu modificările și completările ulterioare,
  • Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare,
  • Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice cu modificările și completările ulterioare,
  • Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare,
  • Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, cu modificările și completările ulterioare,
  • Hotărârea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului,
  • Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligații bugetare, precum și a modelului și conținutului acestora,
  • Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

Domeniu de aplicare, categorii de oferte culturale și arii tematice

Art. 5. Prevederile prezentului regulament se aplică pentru atribuirea oricărui contract de finanțare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Cluj-Napoca, pentru finanțarea  programelor, proiectelor și acțiunilor culturale, cu excepția instituțiilor de cultură subordonate Consiliului local. Primăria și  Consiliul local al Municipiului Cluj-Napoca acordă o atenție deosebită ofertelor culturale cu caracter local, regional, național, european și internațional, care se încadrează în strategia de dezvoltare a municipiului și a obligațiilor asumate prin Hotărârile de Consiliu local.

Art. 6. Solicitanții vor înscrie ofertele culturale pentru care solicită finanțare nerambursabilă într-una din următoarele arii tematice:  arte vizuale, artă digitală și noile media; artele spectacolului;  promovarea culturii scrise;  educație prin cultură; peisaj cultural urban; rezidențe; patrimoniul cultural; politici publice, dezvoltare organizațională și advocacy în domeniul culturii. 

Ofertele interdisciplinare își vor alege o arie tematică principală.

Arie tematică  Detalii arie tematică 
I. Arte vizuale, artă digitală, noile media
  • arie tematică în care se pot înscrie oferte culturale ce abordează medii variate, ce au ca finalitate o manifestare vizuală, cuprinzând, fără a se limita la: pictură, sculptură, grafică, arte decorative, fotografie, video-art, instalaţii, ceramică, colaj, experiment vizual și de animaţie, artă textilă, tehnici mixte,  proiecte curatoriale ce au ca finalitate realizarea unei expoziții și care pot viza inclusiv domeniile de arhitectură și design, prelucrare a materialelor de arhivă; 
  • film (excluzând producția de film) 
  • oferte culturale care vizează generarea de conţinut multimedia: texte originale, grafică, video, animaţie etc.;
  II. Artele spectacolului 
  • cuprinzând, fără a se limita la: teatru, dans, muzică, storytelling, happening, circ, performance art, etc. 
III. Promovarea culturii scrise
  • arie tematică care are în vedere stimularea interesului pentru lectură, scriere și înțelegerea textului scris, cuprinzând, fără a se limita la: lectură publică, târguri de carte, festivaluri de carte, de literatură și poezie, traduceri literare. 
IV. Educație prin cultură 
  • arie tematică ce are în vedere utilizarea culturii și a creativității ca mijloace de educație și participare, precum și promovarea culturii vii, ca subramură a culturii, cuprinzând, fără a se limita la: dezvoltare de noi audiențe, mediere culturală, formare culturală, activare participativă, artă comunitară, animație socio-culturală, pedagogie critică. 
  • ofertele culturale depuse la această arie pot implica implica orice  domeniu artistic și/sau pot alcătui un program interdisciplinar cât timp demonstrează demonstrează dimensiunea educațională.  
V. Peisaj cultural urban 
  • arie tematică în care se pot înscrie oferte culturale care pun în valoare/ promovează/ cercetează  peisajului cultural urban și contribuie la promovarea interacțiunii creative dintre om și mediul urban,  cuprinzând fără a se limita la: acțiuni ce vizează memoria locului, intervenții în spațiul public, artă urbană, restaurare, acțiuni de revitalizare urbană șamd.
VI. Rezidențe
  • arie tematică destinată susținerii rezidențelor artistice și culturale din toate domeniile.
VII. Patrimoniul cultural 
  • arie tematică în care se pot înscrie oferte culturale care pun în valoare / promovează / cercetează / documentează patrimoniul cultural – bunuri mobile și imobile, restaurare, tradiții și expresii culturale imateriale: intervenții și expresii artistice, artefacte, clădiri, locuri, peisaje, obiceiuri, cultură orală, muzică și dansuri populare, artă culinară, practici sociale, practici referitoare la natură, tehnici legate de meșteșuguri tradiționale, etc.
  • Oferte culturale care vizează accesibilizarea și promovarea către publicul generalist a unor resurse greu accesibile sau a unor informaţii aflate în arhive;
VIII. Politici publice, dezvoltare organizațională și advocacy în domeniul culturii
  • arie tematică destinată ofertelor culturale care cercetează și documentează activitatea sectorului cultural, contribuie la înțelegerea și promovarea culturii și a rolului culturii în societate, inițiative de advocacy, propun programe de formare și pentru profesioniști din domeniul culturii și din domenii partenere, activități de dezvoltare organizațională pentru operatorii culturali, consultări și co-design de inițiative de politici publice precum și alte inițiative de dezvoltare a sectorului cultural și a culturii

Art. 7. Municipiul Cluj-Napoca acordă finanțări nerambursabile pe bază de selecție a ofertelor culturale care se înscriu în următoarele categorii: program cultural, proiect cultural mare, proiect cultural mediu, proiect cultural mic și acțiune culturală. 

Caracteristici ale finanțări nerambursabile Categorii oferte culturale
Acțiune
culturală
Proiect
cultural mic
Proiect
cultural mediu
Proiect
cultural mare
Program
cultural 
Valoare maximă finanțare nerambursabilă în lei per ofertă culturală 25.000 50.000 150.000 500.000 1.200.000 
Rata minimă de co-finanțare, exprimată în % din valoarea totală a bugetului ofertei culturale 10% 10% 10% 20% 20%
Parteneriate locale și/sau naționale optional optional min 1  min 2 min 3
Parteneriate internaționale optional  optional  optional  min 1 min 2

Art. 8.  Direcțiile prioritare de acordare a finanțării nerambursabile  vor fi stabilite de către Comisia de specialitate pentru Învățământ, cultură, culte, drepturile omului, minorități și societatea civilă a Consiliului Local Cluj-Napoca, în urma unei consultări publice cu reprezentanții sectorului cultural, în acord cu strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca, și vor fi revizuite cel puțin o dată la 2 ani.

Principii de finanțare nerambursabilă

Art. 9. Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de finanțare nerambursabilă sunt:

  1. libera concurență, respectiv asigurarea condițiilor pentru ca orice solicitant să aibă dreptul de a deveni, în condițiile legii, beneficiar;
  2. transparența, respectiv punerea la dispoziție tuturor celor interesați a informațiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de finanțare nerambursabilă;
  3. diversitatea culturală şi pluridisciplinaritatea, respectiv tratamentul nediscriminatoriu al solicitanţilor reprezentanţi ai diferitelor comunităţi sau domenii culturale, precum și promovarea diversității artistice și/sau culturale;
  4. susținerea debutului, respectiv încurajarea inițiativei culturale a solicitantului  autorizat, respectiv înființat pentru a desfășura activități culturale cu cel mult 2 ani înainte de data solicitării finanțării nerambursabile.
  5. excluderea cumulului, în sensul ca aceeași ofertă culturală nu poate beneficia de atribuirea mai multor contracte de finanțare nerambursabilă de la aceeași autoritate finanțatoare, în cursul aceluiași an calendaristic;
  6. neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilității destinării fondurilor nerambursabile unei activități a cărei executare a fost deja începută sau finalizată la data încheierii contractului de finanțare;
  7. neredistribuirea unei sume aprobate pentru o ofertă către altă ofertă a aceluiași aplicant din cauza nerealizării ofertei selecționat inițial;
  8. co-finanțarea, respectiv  principiul potrivit căruia finanțarea nerambursabilă nu poate fi unica sursă de finanțare a respectivei oferte culturale, beneficiarul urmând să asigure co-finanțarea necesară acesteia, în condițiile prezentului regulament.

Prevederi bugetare și co-finanțarea

Art. 10. Municipiul Cluj-Napoca prevede distinct, în bugetul anual propriu, fondurile publice necesare pentru acordarea de finanțare nerambursabilă, în condițiile OG 51/1998, pentru programe, proiecte și acțiuni culturale. 

Art. 11. Acordarea de finanțări nerambursabile se realizează pe bază de selecție de oferte culturale, în cadrul limitelor bugetare stabilite de către Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca. 

Art. 12. Municipiul Cluj-Napoca acordă finanțarea nerambursabilă ofertelor culturale selectate, în urma procesului de evaluare, pentru întreaga perioadă de desfășurare a acestora. 

Art. 13.  (1) Municipiul Cluj-Napoca acordă finanțări nerambursabile pentru acoperirea parțială a unui program, proiect sau acțiune culturală din categoriile prevăzute la art. 7  din prezentul regulament, în baza unui contract încheiat între părți. 

(2) Sumele rămase nealocate în cadrul unei categorii de oferte culturale (program, proiect mare, proiect mediu, proiect mic, acțiune culturală) în urma procedurii de înscriere și/sau evaluare vor fi redistribuite către ofertele culturale din alte  categorii. 

(3) Nicio finanțare nerambursabilă nu poate depăși 90% din bugetul total al ofertei culturale; diferența se acoperă din resursele proprii ale solicitantului sau ale partenerilor, altele decât cele provenite de la bugetul local.

(4) Sursele complementare de finanțare ale ofertei culturale pot proveni inclusiv, dar fără a se limita la acestea, din:

  1. contracte încheiate cu persoane juridice de drept public ori privat, cu sau fără scop lucrativ;
  2. realizarea de activități generatoare de venituri pentru acoperirea unei fracțiuni din costurile reale ale ofertei culturale, precum: vânzarea biletelor de intrare, perceperea unei taxe de participare, vânzarea cărților, publicațiilor și/sau a altor produse culturale;
  3. venituri din activități cu caracter economic sau excedentul rezultat din activitatea curentă a beneficiarului, după caz;
  4. venituri din activități de voluntariat, cuantificabile prin raportare la valoarea salariului de bază minim brut garantat în plată pentru fiecare contract de voluntariat.
  5. surse de finanțare în natură ale beneficiarului precum: cuantificări în lei ale contravalorii spațiilor utilizate (birouri, spații pentru evenimente culturale), ale echipamentelor de scenă (echipamente de sunet, lumini, videoproiectoare, altele similare), respectiv ale transportului participanților și ale echipamentelor. . 
  6. în cazul existenței partenerilor, se va menționa rolul acestora în desfășurarea activităților, precum și contribuția lor financiară sau în natură, după caz, prin completarea declarației de parteneriat. Contribuția partenerilor, împreună cu contribuția proprie a solicitantului și/sau alte surse atrase, după caz, nu poate fi mai mică decât limita minimă a cofinanțării stabilită prin prezentul regulament.

Art. 14. Pentru aceeași activitate nonprofit un beneficiar nu poate contracta decât o singură finanțare nerambursabilă de la aceeași autoritate finanțatoare în decursul unui an fiscal. 

Art. 15. (1) Solicitantul poate înscrie în concurs maxim două oferte culturale pe sesiunea de finanțare. 

(2) În cazul în care un beneficiar contractează, în cursul aceluiași an calendaristic, mai mult de o finanțare nerambursabilă de la autoritatea finanțatoare, nivelul finanțării nu poate depăși o treime din totalul fondurilor publice alocate ofertelor culturale aprobate anual în buget.

Informarea publică și transparența decizională

Art. 16. Procedurile de planificare și executare a plafoanelor de cheltuieli privind finanțările nerambursabile, desemnarea membrilor Comisiei de evaluare și selecție și a Comisiei de soluționare a contestațiilor, procedurile de atribuire a contractelor de finanțare nerambursabilă, contractele de finanțare nerambursabilă semnate de autoritatea finanțatoare cu beneficiarii, precum și rapoartele de execuție bugetară privind finanțările nerambursabile, constituie informații de interes public, potrivit dispozițiilor Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

Art. 17.  Conținutul anunțului public privind apelul  selecțiile de oferte cuprinde informații cu privire la:

  1. cuantumul total al finanțării pentru fiecare sesiune;
  2. direcții prioritare;
  3. categorii de oferte culturale (program, proiect mare, proiect mediu, proiect mic, acțiune culturală) și cuantumul finanțării alocat fiecărei categorii;
  4. ariile tematice; 
  5. calendarul sesiunii de finanțare, incluzând termenul limită pentru depunerea dosarelor de finanțare; 
  6. condițiile de participare și grila de evaluare;
  7. informații utile privind depunerea documentației de solicitare a finanțării, precum ghidul solicitantului; 

CAPITOLUL IICriterii de eligibilitate pentru solicitanți, oferte culturale și cheltuieli

Art. 18.  (1) Pentru a putea participa la evaluare și selecție, respectiv pentru a fi declarat solicitant eligibil în sensul prezentului regulament, solicitantul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

  1. este înființat și/sau funcționează în condițiile legii, după caz, astfel: 

    – persoană fizică autorizată, întreprindere familială, întreprindere individuală, care derulează activități culturale și/sau activități complementare sau conexe domeniilor artistice și culturale, cum ar fi cercetare, documentare, management, organizare evenimente, etc;
    – organizație neguvernamentală înființată în condițiile legii, având drept scop și/sau obiective în domeniul activităților artistice și culturale;

  2. nu a intrat în incapacitate de plată sau față de aceasta nu s-a deschis procedura insolvenței, conform prevederilor Legii nr. 85/2014 cu modificările și completările ulterioare, și nu are conturile blocate;
  3. și-a îndeplinit obligațiile cu privire la plata contribuțiilor la bugetul de stat consolidat, bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetul local sau plata altor taxe sau contribuții, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  4. în urma altei proceduri de achiziție sau în urma unei proceduri de acordare a unei finanțări nerambursabile, nu a fost găsită vinovată, în ultimii 5 ani, de încălcare gravă a contractului din cauza nerespectării obligațiilor contractuale;
  5. nu a încălcat prevederile unui alt contract de finanțare încheiat cu municipiul Cluj-Napoca sau instituții subordonate acestuia;
  6. nu a suferit condamnări definitive din cauza unei conduite profesionale îndreptate împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forță de res judicata (ex. împotriva căreia nu se poate face recurs);
  7. se angajează ca, în cazul selectării pentru finanțare a ofertei culturale propuse, să asigure co-finanțarea minimă de 10% din valoarea totală a finanțării, sub forma contribuției în numerar și/sau în natură

Art 19. Autoritatea finanțatoare, prin secretariatul sesiunii de finanțare, are dreptul de a cere solicitanților prezentarea de documente care dovedesc eligibilitatea în sensul prevederilor art. 18, precum și documente edificatoare care să dovedească o formă de înregistrare ca persoană juridică sau de înregistrare atestare ori apartenența din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile legale.

Art. 20. Condiții pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții în etapa de conformitate administrativă:

  1. să respecte data și ora limită de depunere a Cererilor de finanțare și a documentelor    ce le însoțesc, așa cum vor fi comunicate și stabilite prin anunțul public;
  2. să respecte condițiile de elaborare și depunere a Cererilor de finanțare și a documentelor care le însoțesc; 
  3. să depună documentația completă și să respecte toate cererile înscrise în prezentul regulament;

Art. 21. Autoritatea finanțatoare, prin secretariatul sesiunii de finanțare, are obligația de a verifica întrunirea de către solicitanți a criteriilor de eligibilitate și a condițiilor de participare la selecție. 

Art. 22.  Oferta culturală este eligibilă dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții: 

  1. nu încalcă prevederile legale în vigoare aplicabile pe teritoriul României;
  2. oferta culturală trebuie să se înscrie cel puţin într-o arie tematică aleasă pentru oferta culturală depusă spre finanţare, respectiv:  arte vizuale, artă digitală și noile media; artele spectacolului;  promovarea culturii scrise;  educație prin cultură; peisaj cultural urban; rezidențe; patrimoniul cultural; politici publice, dezvoltare organizațională și advocacy în domeniul culturii;
  3. suma maximă solicitată se încadrează în limitele specificate în anunțul public;
  4. categoriile de cheltuieli pentru care se solicită finanțarea nerambursabilă se încadrează în categoriile cheltuielilor eligibile, conform prezentului regulament;
  5. ofertele culturale să înceapă a se derula după data semnării contractului de finanţare şi să se finalizeze cel târziu la data de 5 decembrie a anului în curs, data maximă de depunere a dosarului de decont. 

Cheltuieli eligibile

Art. 23.  (1) Din finanțările nerambursabile acordate potrivit prezentului regulament în baza OUG 51/1998 se pot acoperi  următoarele categorii de cheltuieli eligibile:

  1. cheltuielile materiale directe, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, cheltuieli cu materiale consumabile, materiale auxiliare, materiale de natura obiectelor de inventar;
  2. cheltuieli cu servicii executate de terți, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, cheltuieli cu închirieri de spații pentru desfășurarea activităților culturale, cheltuieli cu închirieri de echipamente, cheltuieli cu studii și cercetări, cheltuieli cu pregătirea personalului, cheltuieli de protocol, reclamă și publicitate, cheltuieli cu transportul de bunuri și personal, cheltuieli pentru consultanță de specialitate, cheltuieli pentru realizarea de tipărituri, cheltuieli pentru organizarea de evenimente, cheltuieli privind onorarii și drepturi de autor;
  3.  cheltuieli cu personalul, inclusiv contribuțiile sociale obligatorii și impozitul pe venit aferente salariilor, în limita unui procent de cel mult 20% din totalul finanțării nerambursabile acordate, cu excepția cheltuielilor salariale ale persoanelor juridice de drept public beneficiare;
  4. cheltuieli pentru cazarea, masa, transportul intern și internațional al personalului, participanților, invitaților sau beneficiarilor ofertei culturale, cu încadrarea în limita maximă aprobată, potrivit prevederilor legale aplicabile, pentru invitații secretarilor generali ai ministerelor;
  5. cheltuieli cu achiziția de mijloace fixe, utilizate exclusiv în scopul implementării ofertei culturale, în procent de cel mult 25% din totalul finanțării nerambursabile acordate;
  6. cheltuieli cu premii;
  7. cheltuieli cu lucrări care nu necesită autorizație de construire, în procent de cel mult 10% din totalul finanțării nerambursabile acordate.

(2)  În cazul în care mijloacele fixe achiziționate nu sunt utilizate exclusiv în scopul implementării ofertei culturale, se va acoperi doar amortizarea acestora pentru perioada de implementare a ofertei culturale, fără a se depăși 25% din totalul finanțării nerambursabile acordate.

(3)  Cel mult 5% din totalul finanțării nerambursabile poate fi acordat,  în baza decontului justificativ, pentru cheltuieli indirecte precum: chirii pentru spațiile în care își desfășoară activitatea beneficiarul, consumabile asociate cu managementul ofertei culturale, costuri pentru comunicații telefonice sau internet, cheltuieli cu energia electrică. 

Cheltuieli neeligibile

Art. 24. Finanțările nerambursabile acordate nu pot fi folosite pentru a acoperi următoarele categorii de cheltuieli, neeligibile:

  1. pentru acoperirea unor debite ale beneficiarilor;
  2. pentru cheltuieli salariale ale persoanelor juridice de drept public beneficiare;
  3. cheltuieli efectuate de solicitant anterior semnării contractului de finanțare;
  4. cheltuieli pentru contractarea creditelor necesare plății contribuției proprii, cheltuielile bancare, comisioanele, diferențele de curs valutar;
  5. taxa pe valoarea adăugată, pentru solicitanții înregistrați ca plătitori de TVA.;
  6. dobânda și alte comisioane aferente creditelor;
  7. achiziția de echipamente second-hand;
  8. amenzi, penalități și cheltuieli de judecată;
  9. costurile pentru operarea investiției;
  10. sumele rezultate din diferențele de curs valutar;
  11. costuri de amortizare, cu excepția situației prevăzute la  art. 23,  alin. (2); 
  12. cheltuieli de leasing.

CAPITOLUL IIIProcedura de solicitare a finanțării și de verificare a eligibilității și conformității administrative a ofertelor culturale

Art. 25. Procedura de solicitare a finanțării nerambursabile organizată de Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, va cuprinde următoarele etape:

  1. publicarea anunțului de participare, a termenului limită de depunere și a întregii documentații necesare (în cel puțin două cotidiene locale, pe site-ul primăriei și la Serviciul Centrul de Informare pentru cetățeni­ înregistrare documente);
  2. depunerea ofertelor în format fizic sau electronic la Serviciul Centrul de Informare pentru cetățeni – înregistrare documente, în termenul limita stabilit, în atenția secretariatului sesiunii de finanțare;
  3. verificarea eligibilității și conformității administrative, de către secretariatul sesiunii de finanțare;
  4. evaluarea și selecția ofertelor culturale de către Comisia de evaluare și selecție;
  5. comunicarea rezultatelor;
  6. primirea și înregistrarea contestațiilor;
  7. soluționarea contestațiilor și comunicarea publică a rezultatelor contestațiilor;
  8. încheierea contractelor de finanțare nerambursabilă;
  9. publicarea anunțului de atribuire a contractului sau contractelor de finanțare nerambursabilă pe site-ul autorității finanțatoare 

Art. 26. (1) Documentația de solicitare a finanțării se va depune într-un exemplar la Serviciul Centrul de Informare pentru cetățeni – înregistrare documente, la sediul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, situată pe str. Moților nr. 7 sau online la adresa menționată în anunțul de participare). 

(2) În cazul în care documentele scrise se transmit în formă electronică, acestora le sunt aplicabile prevederile legale referitoare la semnătura electronică, astfel încât să îndeplinească condițiile de probă și de validitate ale unui act juridic.

Art. 27. Propunerea de ofertă culturală are caracter ferm și obligatoriu din punctul de vedere al conținutului și trebuie să fie semnată, pe propria răspundere, de către solicitant sau de către o persoană împuternicită legal de acesta.

Art. 28. Bugetul ofertei culturale va fi prezentat exclusiv în lei. Modificările de natură bugetară vor fi supuse aprobării Comisiei de specialitate pentru  Învățământ, cultură, culte, drepturile omului, minorități și societatea civilă a Consiliului Local, care este obligată să răspundă notificării de modificare de buget în termen de 15 zile. 

Art. 29. În vederea  organizării  procedurii  de  selecționare  a  ofertelor culturale ce beneficiază de  finanțare nerambursabilă, documentațiile prevăzute la art. 30 din prezentul Regulament se vor depune în termenul stabilit de către autoritatea finanțatoare prin anunțul de participare.

Art. 30. Documentația solicitanților va conține următoarele acte:

  1. cererea de finanțare, semnată de reprezentantul legal al solicitantului;
  2. copie după Actul constitutiv, Statut, Certificatul de Înregistrare sau Certificat de Înregistrare Fiscală ori orice alt act doveditor al dobândirii personalității juridice, semnate și înscrise cu mențiunea ”Conform cu originalul”;
  3. declarație pe propria răspundere din care să rezulte că solicitantul nu are datorii la bugetul de stat sau la bugetul local al Municipiului Cluj-Napoca, că nu este în incapacitate de plată/nu face obiectul unei proceduri de dizolvare sau lichidare şi privind respectarea condiţiilor de eligibilitate. Prin aceeași declarație, solicitantul se angajează că dacă va fi selectat pentru finanţare, va depune certificatele fiscale în original, în maxim 5 (cinci) zile lucrătoare de la data la care a fost notificat și că va face dovada co-finanțării ofertei culturale. ;
  4. proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al programului/proiectului/acțiunii culturale și bugetul narativ;
  5. actele doveditoare ale sediului entității solicitante și actele adiționale, după caz;
  6. acordul de participare al echipei și participanților în oferta culturală
  7. situațiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, înregistrate la administrația finanțelor publice a municipiului Cluj-Napoca (bilanț prescurtat, contul prescurtat al rezultatului exercițiului) cu dovada validării documentației de către ANAF; în cazul în care acestea nu sunt finalizate, se va depune balanța de verificare întocmită de către responsabilul financiar până la sfârșitul lunii anterioare datei de depunere a documentației, după caz; .
  8. documente privind colaborarea sau parteneriatul cu alte instituții sau cu organizații guvernamentale și nonguvernamentale, dacă este cazul;
  9. CV-ul coordonatorului ofertei culturale
  10. alte documente considerate relevante de către aplicant (rapoarte de activitate, rapoarte de cercetare, portofolii, studii de audiență, alte CV-uri relevante etc.). 

Art. 31.  (1) Trec în etapa de evaluare și selecție doar cererile de finanțare care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  1. au primit confirmarea de primire de către autoritatea finanțatoare, prin atribuirea unui număr de înregistrare, certificându-se astfel respectarea datei și orei limită din anunțul public al apelului de selecție pentru înregistrarea propunerilor de oferte culturale;
  2. conțin toate documentele însoțitoare obligatorii, conform prezentului regulament, iar acestea respectă cerințele stabilite prin prezentul regulament și prin anunțul public al apelului de selecție;
  3. cererea de finanțare împreună cu toate documentele însoțitoare obligatorii sunt integral completate; transmiterea incompletă a documentelor sau informațiilor solicitate determină respingerea cererii de finanțare în etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității;
  4. documentele transmise sunt asumate prin semnătură și datate.

(2) Solicitantul are obligația de a furniza autorității finanțatoare toate clarificările și/sau informațiile suplimentare cerute în etapa de verificare a eligibilității sau în etapa de evaluare și selecție, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea solicitării.

Art. 32. Verificarea criteriilor de eligibilitate și a conformității administrative a ofertelor culturale este îndeplinită de către secretariatul sesiunii de finanțare. 

CAPITOLUL IVOrganizarea și funcționarea Comisiei de evaluare și selecție a ofertelor culturale, precum și a Comisiei de soluționare a contestațiilor

Art. 33. Membrii Comisiei de evaluare și selecție, respectiv ai Comisiei de soluționare a contestațiilor sunt desemnați prin dispoziția Primarului Cluj-Napoca.

Comisia de Evaluare şi Selecție

Art. 34 (1) Evaluarea și selecția ofertelor culturale se realizează de către o comisie de evaluare și selecție,  dintr-un număr impar de membri, astfel:

  1. reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități  privind sectorul cultural local;
  2. specialiști cu o experiență de cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea ofertelor culturale, în ariile tematice pentru care se organizează sesiunea de selecție;

(2) Specialiștii prevăzuți la alin. 1,  litera b) nu pot face parte din categoria personalului angajat prin contract individual de muncă încheiat cu autoritatea finanțatoare. 

(3) Procedura de înscriere și selecție a specialiștilor independenți este anunțată public, inclusiv pe site-ul autorității finanțatoare. Pot depune candidaturi specialiști cu o experiență de minimum 2 ani de practică în managementul și/sau evaluarea ofertelor culturale. Candidaturile constau într-o scrisoare de intenție și CV, precum și alte documente considerate relevante de candidat și se pot depune online sau offline, la Serviciul Centrul de Informare pentru cetățeni­ înregistrare documente. 

(4) Selecția specialiștilor independenți se va face de către Comisia de specialitate pentru Învățământ, cultură, culte, drepturile omului, minorități și societatea civilă a Consiliului Local Cluj-Napoca, pe baza CV-ului depus de candidați, ținând cont de experiența acestora și de ariile tematice pentru care se organizează apelul de finanțare astfel, astfel încât, în măsura în care este posibil, să existe specialiști pentru fiecare arie finanțată. 

(5) Numărul specialiștilor independenți trebuie să fie mai mare decât numărul reprezentanților autorității.

(6) Odată cu numirea membrilor titulari ai Comisiei de evaluare şi selecție, se desemnează 2 membri supleanți (un reprezentant al autorității finanțatoare şi un specialist independent). 

(7) La desemnarea membrilor Comisiei de evaluare și selecţie, autoritatea finanţatoare are obligaţia de a asigura înlocuirea a cel puţin o treime din specialiştii independenți ai sesiunii precedente.

Art. 35. (1) Activitatea evaluatorilor constă în evaluarea ofertelor culturale și ierarhizarea acestora pe baza punctajelor obținute, în cadrul fiecărei categorii de oferte finanțate (program cultural, proiect cultural mic, mediu și mare și acțiune culturală). 

(2) Fiecare membru al Comisiei de evaluare și selecție completează câte o grilă de evaluare pentru fiecare ofertă culturală evaluată. 

(3) Punctajul final al unei oferte este calculat prin media aritmetică a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei, conform criteriilor stabilite în anunțul public.

Art. 36. Secretariatul sesiunii de finanțare convoacă ședințele Comisiei de evaluare și selecție, online sau offline. 

Art. 37. Comisia de evaluare și selecție hotărăște prin votul majorității simple a membrilor.

Art. 38. (1)  În situaţia în care se constată diferenţe mai mari de 10 de puncte între punctajele acordate de evaluatori pentru aceeași ofertă culturală, secretariatul sesiunii de finanțare convoacă o ședință a Comisiei de evaluare și selecție pentru reevaluarea comună a ofertei în cauză. 

(2) În cazul în care, în urma ședinței de reevaluare, diferenţa între punctaje nu se reduce, punctajul final al respectivei oferte culturale va fi stabilit prin votul majorității simple a membrilor comisiei. 

(3) În urma evaluării ofertelor culturale în Comisia de evaluare și selecție, ofertele culturale vor fi ierarhizate în cadrul categoriei de finanțare (program cultural, proiect cultural mare, proiect cultural mediu, proiect cultural mic, acțiune culturală)  în funcție de punctajul obținut. Finanțarea se acordă în ordinea descrescătoare a punctajului.

(4) În cazul în care două sau mai multe oferte culturale, aflate pe ultima poziție a clasamentului, au același punctaj, la stabilirea clasamentului se va avea în vedere punctajul cel mai mare de la criteriul “Relevanță și calitate”, din grila de evaluare. Dacă egalitatea se continuă și după această departajare, se continuă evaluarea cu criteriul “Fezabilitate”, apoi cu criteriul “Capacitate de implementare” și într-un final cu criteriul “Impact și sustenabilitate”. Dacă după toate aceste comparații nu se reușește să se facă o departajare între cele două sau mai multe oferte culturale, se va avea în vedere oferta culturală care are contribuția procentuală a solicitantului cea mai mare. 

Art. 39. Decizia Comisiei de evaluare și selecție va fi publicată pe site-ul autorității finanțatoare. 

Comisia de soluţionare a contestaţiilor

Art. 40. Solicitanții au dreptul să formuleze contestații asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea și desfășurarea atât a etapei de verificare a eligibilității, cât și a etapei de evaluare și selecție. 

Art 41. (1) Contestațiile pot fi depuse fizic sau transmise electronic la Serviciul Centrul de Informare pentru cetățeni­ înregistrare documente, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoștința solicitanților a rezultatului selecției, atât privind eligibilitatea solicitanților și a ofertelor culturale, cât și privind evaluarea și selecția. 

(2) În vederea elaborării contestaţiei, pot fi solicitate rapoartele de verificare a eligibilității și, rapoartele şi grilele de evaluare care vor fi puse la dispoziţie de către secretariatul sesiunii de finanțare, cu respectarea confidenţialităţii identităţii evaluatorilor. 

(3) Contestațiile se soluționează în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor, de către secretariatul sesiunii de finanțare, în cazul contestațiilor privind eligibilitatea, respectiv de către Comisia de soluționare a contestațiilor, în cazul contestațiilor privind evaluarea și selecție. 

(4) Contestațiile se formulează în scris și trebuie să conțină următoarele elemente:

  1.  Datele de identificare ale contestatarului,
  2.  Denumirea ofertei culturale depuse și numărul de înregistrare al acestuia,
  3.  Obiectul contestației,
  4.  Semnătura reprezentantului/împuternicitului.

Neîndeplinirea cumulativă a condițiilor duce automat la respingerea contestației. 

Art. 42 (1) În vederea soluţionării contestaţiilor depuse de candidaţi, la nivelul autorităţii finanțatoare se înfiinţează Comisia de soluţionare a contestaţiilor formată dintr-un număr impar de membri, astfel:

  1. reprezentanți ai autorității finanțatoare cu experiență și/sau responsabilități privind sectorul cultural local;
  2. specialiști cu o experiență de cel puțin 2 ani în managementul și/sau evaluarea ofertelor culturale, în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecție;

(2) Specialiști prevăzuți alin. 1, la litera b) nu pot face parte din categoria personalului angajat prin contract individual de muncă încheiat cu autoritatea finanțatoare, iar numărul acestora trebuie să fie mai mare decât numărul reprezentanților autorității.

(3) Odată cu numirea membrilor titulari ai Comisiei de soluționare a contestațiilor se desemnează 2 membri supleanți (un reprezentant al autorității finanțatoare şi un specialist independent în domeniul culturii). 

(4) În componenţa Comisiei de soluţionare a contestaţiilor, constituite în conformitate cu prevederile art. 12 din O.G. nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, republicată, NU pot fi numiţi membri care au făcut parte din Comisia de evaluare și selecţie.

Art. 43. Secretariatul sesiunii de finanțare convoacă ședințele Comisiei de soluționare a contestațiilor. 

Art. 44. Comisia de soluționare a contestațiilor analizează contestațiile și înaintează Comisiei de evaluare și selecție a ofertelor culturale propunerea de aprobare/respingere a contestației.

Imparțialitate, conflict de interese, remunerație

Art. 45. Membrii Comisiei de evaluare și selecție, respectiv ai Comisiei de soluționare a contestațiilor vor completa o declarație de imparțialitate şi evitare a conflictului de interese, conform Anexei 9 a prezentului Regulament. 

Art. 46. Nu poate fi membru în Comisia de evaluare și selecție, respectiv în Comisia de soluționare a contestațiilor persoana care se află în una sau mai multe din următoarele situații:

  1. deține o funcţie de conducere în cadrul organizațiilor culturale care intenționează să solicite finanţare pentru sesiunea de selecție în curs sau este reprezentant legal sau angajat al unui solicitant;
  2. are calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin, până la gradul al II-lea inclusiv, cu persoane care fac parte din organe de conducere sau persoane angajate ale unui solicitant;
  3. are calitatea de acționar, sau rudele sau afinii săi până la gradul al II-lea inclusiv au calitatea de acționari la unul dintre solicitanții persoană juridică;
  4. are un interes patrimonial, personal sau printr-o rudă ori afin până la gradul al II-lea inclusiv, în legătură cu atribuirea contractului de finanțare nerambursabilă.

Art. 47. Pentru activitatea depusă, membrii Comisiei de evaluare și selecție și membrii Comisiei de soluționare a contestațiilor, care nu fac parte din categoria personalului angajat prin contract individual de muncă încheiat cu autoritatea finanțatoare, primesc o indemnizație în temeiul unui contract încheiat potrivit prevederilor Codului civil, conform Anexei 11 a prezentului Regulament. 

Art. 48. Indemnizația se va calcula în funcție de numărul și de categoria ofertelor culturale evaluate (minimum 150 lei, maximum 500 lei/ ofertă culturală evaluată) și se va acorda în baza completării și depunerii la autoritatea finanțatoare a grilelor de evaluare, a rapoartelor cu argumentarea punctajului acordat și a proceselor verbale, pe baza modelelor primite de la autoritatea finanțatoare.

Art. 49. Componența nominală a Comisiei de evaluare și selecție și a Comisiei de soluționare a contestațiilor va fi adusă la cunoștința publică numai după încheierea sesiunii de contestații.

Art. 50. Grilele și rapoartele de evaluare pe care solicitanții le pot solicita în vederea depunerii de contestații se vor anonimiza.

Art. 51. Rezultatele etapelor de selecție sunt comunicate public pe site-ul autorității finanțatoare, conform calendarului comunicat în anunțul sesiunii de finanțare.

CAPITOLUL VEvaluarea și selecția ofertelor culturale declarate eligibile

Art. 52. (1) Evaluarea și selecţia ofertelor culturale pe baza cererilor de finanţare nerambursabilă se realizează de către Comisia de evaluare și selecție constituită la nivelul autorităţii finanţatoare conform O.G. nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, cu modificările și completările ulterioare. 

(2) Ofertele culturale sunt selecționate pentru finanțare în limita fondurilor publice prevăzute în apelul de finanțare. Selecția constă în ierarhizarea ofertelor culturale pe categorii de oferte culturale (program cultural, proiect cultural mare, proiect cultural mediu, proiect cultural mic, acțiune culturală), pe baza punctajelor obținute, în conformitate cu direcțiile prioritare din apelul de finanțare și cu grilele de evaluare stabilite prin prezentul regulament.

Art. 53. Anual vor exista una sau mai multe sesiuni de evaluare și selecție a ofertelor culturale. În cazul unor nevoi culturale de urgență prilejuite de oferte culturale de importanță majoră, apărute ulterior desfășurării selecției, a căror nerealizare poate prejudicia interesele culturale imediate ale unei comunități, autoritatea finanțatoare poate accelera aplicarea procedurii de selecție prin reducerea termenului de depunere a ofertelor culturale în limita rezervelor bugetare.

Art. 54.  În cazul procedurii de urgență, termenul de depunere a ofertelor culturale nu poate fi mai mic de 15 zile.

Art. 55. Documentația de solicitare a finanțării este analizată de membrii Comisiei de evaluare și selecție, în termenul stabilit prin anunțul de participare și va fi notată potrivit grilelor de evaluare. 

Art. 56.  Vor fi selectate pentru finanțare nerambursabilă, în limita bugetului alocat, ofertele cu un punctaj obținut de minim 70 de puncte, din punctajul maxim de 100 puncte. În cadrul procesului de evaluare, la fiecare criteriu, membrii comisiei vor putea acorda un punctaj care va putea conține zecimale (de ex. 4,6).

Art. 57. Toate cererile de finanțare eligibile conform criteriilor de eligibilitate detaliate în Capitolul II al prezentului Regulament sunt supuse evaluării pe baza următoarei grile de evaluare: 

Pondere criterii

Categorie criterii

 

Acțiune
culturală
Proiect
cultural mic
Proiect
cultural mediu
Proiect
cultural mare 
Program
cultural
Relevanță și calitate 40% 35% 33% 31% 29%
Fezabilitate 25% 25% 25% 25% 27%
Capacitatea de implementare 20% 22% 22% 22% 22%
Impact și sustenabilitate 15% 18% 20% 22% 22%

Grile de evaluare

Relevanță și calitate Total 40p Punctaj acordat
Caracter original și inovator, valoare adăugată 10
Context, concept și viziune clar și coerent exprimate 10
Obiective SMART, clar formulate 8
Grupuri țintă clar definite 6
Relevanță în relație cu obiectivele de finanțare 6
Fezabilitate Total 25p
Intercorelarea clară a calendarului, a activităților, a bugetului și a rezultatelor 5
Buget clar definit, echilibrat, bine fundamentat, respectând limitele de alocări bugetare 5
Activități specifice și calendar clar definite 5
Rezultatele specifice ale activităților bine definite în relație cu beneficiarii 5
Indicatorii calitativi / cantitativi bine definiți 5
Capacitate de implementare  Total 20p
Capacitate organizațională dovedită 3
Echipă cu competență, expertiză și experiență relevantă 4
Parteneriate adecvate și relevante 3
Plan de comunicare, promovare și diseminare adecvată 5
Planul de management al riscurilor, adecvată 5
Impact și sustenabilitate Total 15p
Abordarea centrată pe nevoile grupurilor țintă / beneficiarilor 3
Oferta culturală se aliniază normelor de responsabilitate socială 4
Oferta produce efecte pe termen lung reale,  măsurabile prin indicatorii definiți 4
Planul de sustenabilitate demonstrează durabilitatea rezultatelor 4
Relevanță și calitate Total 38p Punctaj acordat
Caracter original și inovator, valoare adăugată 10
Context, concept și viziune clar și coerent exprimate 9
Obiective SMART, clar formulate 8
Grupuri țintă clar definite 6
Relevanță în relație cu obiectivele de finanțare 5
Fezabilitate Total 25p
Intercorelarea clară a calendarului, a activităților, a bugetului și a rezultatelor 5
Buget clar definit, echilibrat, bine fundamentat, respectând limitele de alocări bugetare 5
Activități specifice și calendar clar definite 5
Rezultatele specifice ale activităților bine definite în relație cu beneficiarii 5
Indicatorii calitativi / cantitativi bine definiți 5
Capacitate de implementare  Total 22p

 

Capacitate organizațională dovedită 4
Echipă cu competență, expertiză și experiență relevantă 4
Parteneriate adecvate și relevante 4
Plan de comunicare, promovare și diseminare adecvată 5
Planul de management al riscurilor, adecvată 5
Impact și sustenabilitate Total 15p

 

Abordarea centrată pe nevoile grupurilor țintă / beneficiarilor 3
Oferta culturală se aliniază normelor de responsabilitate socială 4
Oferta produce efecte pe termen lung reale,  măsurabile prin indicatorii definiți 4
Planul de sustenabilitate demonstrează durabilitatea rezultatelor 4
Relevanță și calitate Total 33p Punctaj acordat
Caracter original și inovator, valoare adăugată 7
Context, concept și viziune clar și coerent exprimate 7
Obiective SMART, clar formulate 7
Grupuri țintă clar definite 6
Relevanță în relație cu obiectivele de finanțare 6
Fezabilitate Total 25p
Intercorelarea clară a calendarului, a activităților, a bugetului și a rezultatelor 5
Buget clar definit, echilibrat, bine fundamentat, respectând limitele de alocări bugetare 5
Activități specifice și calendar clar definite 5
Rezultatele specifice ale activităților bine definite în relație cu beneficiarii 5
Indicatorii calitativi / cantitativi bine definiți 5
Capacitate de implementare  Total 22p
Capacitate organizațională dovedită 4
Echipă cu competență, expertiză și experiență relevantă 4
Parteneriate adecvate și relevante 4
Plan de comunicare, promovare și diseminare adecvată 5
Planul de management al riscurilor, adecvată 5
Impact și sustenabilitate Total 20p
Abordarea centrată pe nevoile grupurilor țintă / beneficiarilor 5

 

Oferta culturală se aliniază normelor de responsabilitate socială 5
Oferta produce efecte pe termen lung reale,  măsurabile prin indicatorii definiți 5
Planul de sustenabilitate demonstrează durabilitatea rezultatelor 5
Relevanță și calitate Total 31p Punctaj acordat
Caracter original și inovator, valoare adăugată 5
Context, concept și viziune clar și coerent exprimate 6
Obiective SMART, clar formulate 6
Grupuri țintă clar definite 6
Relevanță în relație cu obiectivele de finanțare 8
Fezabilitate Total 25p
Intercorelarea clară a calendarului, a activităților, a bugetului și a rezultatelor 5
Buget clar definit, echilibrat, bine fundamentat, respectând limitele de alocări bugetare 5
Activități specifice și calendar clar definite 5
Rezultatele specifice ale activităților bine definite în relație cu beneficiarii 5
Indicatorii calitativi / cantitativi bine definiți 5
Capacitate de implementare  Total 22p
Capacitate organizațională dovedită 4
Echipă cu competență, expertiză și experiență relevantă 4
Parteneriate adecvate și relevante 4
Plan de comunicare, promovare și diseminare adecvată 5
Planul de management al riscurilor, adecvată 5
Impact și sustenabilitate Total 22p
Abordarea centrată pe nevoile grupurilor țintă / beneficiarilor 5
Oferta culturală se aliniază normelor de responsabilitate socială 5
Oferta produce efecte pe termen lung reale,  măsurabile prin indicatorii definiți 6
Planul de sustenabilitate demonstrează durabilitatea rezultatelor 6
Relevanță și calitate Total 25p Punctaj acordat
Caracter original și inovator, valoare adăugată 2
Context, concept și viziune clar și coerent exprimate 5
Obiective SMART, clar formulate 5
Grupuri țintă clar definite 5
Relevanță în relație cu obiectivele de finanțare 8
Fezabilitate Total 25p
Intercorelarea clară a calendarului, a activităților, a bugetului și a rezultatelor 5
Buget clar definit, echilibrat, bine fundamentat, respectând limitele de alocări bugetare 5
Activități specifice și calendar clar definite 5
Rezultatele specifice ale activităților bine definite în relație cu beneficiarii 5
Indicatorii calitativi / cantitativi bine definiți 5
Capacitate de implementare  Total 25p
Capacitate organizațională dovedită 5
Echipă cu competență, expertiză și experiență relevantă 5
Parteneriate adecvate și relevante 5
Plan de comunicare, promovare și diseminare adecvată 5
Planul de management al riscurilor, adecvată 5
Impact și sustenabilitate Total 25p
Abordarea centrată pe nevoile grupurilor țintă / beneficiarilor 6
Oferta culturală se aliniază normelor de responsabilitate socială 6
Oferta produce efecte pe termen lung reale,  măsurabile prin indicatorii definiți 6
Planul de sustenabilitate demonstrează durabilitatea rezultatelor 7

Art. 58. Decizia Comisiei de evaluare și selecție privind atribuirea contractelor de finanțare nerambursabilă, însoțită de rapoartele de evaluare, va fi înaintată secretariatului sesiunii de finanțare care va întocmi proiectele de hotărâre, ce vor fi supuse votului în plenul Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca.

Art. 59. În termen de 10 zile de la data încheierii selecției, secretariatul sesiunii de finanțare comunică în scris aplicanților și prin intermediul site-ului autorității finanțatoare, rezultatul selecției.

CAPITOLUL VIContractul de finanțare și procedura privind derularea contractului de finanțare

Art. 60. (1) Contractul se încheie între Municipiul Cluj-Napoca, reprezentat prin Primarul Municipiului Cluj-Napoca  și solicitantul selecționat, în termen de maxim 10  zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului sesiunii de selecție a ofertelor culturale pe site-ul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, prin intermediul presei locală și/sau prin corespondență. În urma semnării contractului de finanțare nerambursabilă, solicitantul devine beneficiar al finanțării nerambursabile. 

(2) Solicitantul care nu se prezintă în termen la semnarea contractului, va pierde finanţarea.

(3) În cazul în care autoritatea finanțatoare nu ajunge să încheie contractul cu solicitantul a cărui cerere de finanțare a fost admisă, din cauza faptului că solicitantul refuză, se află într-o situație de forță majoră sau în imposibilitatea de a executa contractul, atunci autoritatea finanțatoare are dreptul:

  1. să admită spre finanțare cererea de finanțare aflată pe poziția imediat următoare a clasamentului dacă aceasta întrunește punctajul minim necesar.
  2. să anuleze aplicarea procedurii de selecție pentru categoria respectivă de ofertă culturală în cazul în care nu mai există altă cerere de finanțare declarată admisibilă.

Art. 61. La contract, se vor anexa bugetul de venituri și cheltuieli, bugetul narativ al ofertei culturale, declarația de angajament (Anexa 12 din prezentul Regulament)  și de imparțialitate  (Anexa 13 din prezentul Regulament). 

Art. 62. Finanțarea nerambursabilă a programelor, proiectelor și acțiunilor culturale se aprobă pentru activitățile derulate în intervalul de timp de la data semnării contractului de finanțare până în data de 5 decembrie, data maximă de depunere a dosarului de decont. 

Art. 63. Cererea de finanțare este însoțită de toate anexele menționate în prezentul regulament.

Art. 64. Cheltuielile eligibile vor putea fi plătite în baza unui contract de finanțare nerambursabilă numai în măsura în care sunt justificate și oportune și au fost contractate în perioada desfășurării contractului.

Art. 65. Beneficiarul are obligația de a respecta categoriile de cheltuieli eligibile și neeligibile sunt cuprinse în prezentul regulament și dispozițiile referitoare la achizițiile publice, conform Legii nr. 98/ 2016 privind achizițiile publice.

Art. 66.  Finanțările nerambursabile se acordă în tranșe, prin virament bancar, din bugetul autorității finanțatoare în contul beneficiarului, pe baza cererii de plată emise de acesta pentru fiecare tranșă.

Art. 67.  Cuantumul și eșalonarea tranșelor se stabilesc în contractul de finanțare, în funcție de etapele de realizare ale  acțiunii, proiectului sau programului cultural. 

Art. 68. (1) Prima tranșă este plătibilă la cererea beneficiarului, la semnarea contractului de finanțare, în cuantum de cel mult 50%. 

(2) Următoarele tranșe se acordă după verificarea:

  1. progresului activităților, în baza raportului tehnic depus de beneficiar;
  2. eligibilității cheltuielilor efectuate de beneficiar din tranșa anterioară, în baza raportului financiar și a documentelor justificative prezentate de acesta.

(3) Ultima tranșă nu poate fi mai mică de 15% din totalul finanțării.

Art. 69. La justificarea fiecărei tranșe acordate în baza unui contract de finanțare nerambursabilă, cheltuielile eligibile trebuie să corespundă, cumulativ, următoarelor cerințe:

  1. să fie efectuate în perioada de implementare a ofertei culturale;
  2. să fie necesare realizării ofertei culturale;
  3. să respecte dispozițiile incidente din legislația națională și, după caz, a Uniunii Europene, aplicabile în materie;
  4. să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului.

Art. 70 Cererile de finanțare se validează de către autoritatea finanțatoare în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii acestora, în situația în care nu sunt necesare clarificări/completări. Plata tranșelor se efectuează prin virament bancar, conform termenelor prevăzute de legislația în vigoare. În cazul în care se constată că sunt necesare clarificări pentru validarea cererilor de plată, beneficiarul are obligația de a le transmite în termenul comunicat de autoritatea finanțatoare.

Modificarea contractului de finanțare nerambursabilă

Art. 71. Beneficiarul are obligaţia de a implementa oferta culturală pentru care s-a semnat un contract de finanţare în conformitate cu prevederile din cererea de finanţare aprobată, parte integrantă a contractului de finanțare.

Art. 72 (1)  Modificarea contractului de finanțare nerambursabilă este permisă numai în situații excepționale, prin solicitarea scrisă justificată și numai cu acceptul ambelor părți, prin încheierea unui act adițional la contract cu condiția ca scopul și obiectivele ofertei culturale să nu fie schimbate.

(2) Prelungirea sau decalarea termenului de finalizare a ofertei culturale este permisă numai în limita a 20 de zile lucrătoare, cu condiția de a nu depăși data de 5 decembrie a anului curent.

(3) Prelungirea se poate face prin încheierea unui act adițional semnat, de comun acord, de către părți în urma unei solicitări justificate transmisă, în scris, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de termenul de finalizare a ofertei culturale menționate inițial în Cererea de finanțare.

(4) Modificările referitoare la data/perioada sau la locul de desfășurare al unei/uneia dintre activități/subactivități din cadrul ofertei culturale sunt permise numai cu acordul autorității finanțatoare obținut în urma unei solicitări justificate transmise în scris. În urma acordului nu se impune încheierea unui act adițional.

Art. 73. (1) Pe parcursul derulării ofertei culturale dacă situația o impune, beneficiarul poate face modificări în cadrul aceleiași categorii de cheltuieli, între articolele aprobate numai prin solicitare scrisă justificată și numai cu acordul autorității finanțatoare obținute în scris, fără a depăși bugetul maxim aprobat pentru aceea categorie.

(2) Pe parcursul derulării ofertei culturale, dacă situația o impune beneficiarul poate face modificări între categorii de cheltuieli aprobate, numai în limita a 10% din bugetul inițial al categoriei către care se face transferul, prin solicitarea justificată, scrisă și numai cu acordul autorității finanțatoare obținut în scris.

Art. 74. Modificările prevăzute în Art. 73 pot fi făcute fără a depăși limitele maxime valorice sau procentuale stabilite legal și/sau prin prezentul regulament, fără a afecta scopul și obiectivele ofertei culturale și fără a modifica valoarea totală a contractului.

Încetarea contractului prin acordul părților

Art. 75.  Contractul de finanțare nerambursabilă poate înceta prin acordul părților.

CAPITOLUL VIIProcedura de raportare și control

Art. 76.  Pe parcursul derulării contractului, solicitanții care au primit finanțare au obligația să prezinte secretariatului sesiunii de finanțare documentele pentru următoarele raportări (după caz):

  • decontări intermediare: vor putea fi depuse de către solicitant pe parcursul derulării Ofertei Culturale (dacă este cazul);
  • decontare finală: depusă în termen de maxim 30 de zile de la încheierea Ofertei Culturale, dar nu mai târziu de data de 5 decembrie, și va cuprinde obligatoriu justificarea cheltuielilor la nivelul întregii oferte culturale cuprinzând atât contribuția beneficiarului cât și contribuția autorității finanțatoare.

În vederea decontării sumelor alocate, beneficiarii vor urmări respectarea Anexei 10 – Ghidul pentru decontarea cheltuielilor. 

Art 76. Documentele justificative vor fi depuse la Serviciul Centrul de Informare pentru cetățeni – înregistrare documente, la sediul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, situată pe str. Motilor nr. 7, cu adresa de înaintare întocmită conform Anexei 4 a prezentului Regulament. Beneficiarii contractelor au obligația de a elibera factură fiscală către autoritatea finanțatoare pentru încasarea sumelor prevăzute în contract.

Art. 77. Ofertele culturale pentru care nu s-au depus rapoartele finale în termenul stabilit prin contract nu vor obține decontarea tranșei finale și vor urma procedurile specifice.

Art. 78. Pentru justificarea cheltuielilor efectuate, se vor prezenta documentele justificative în copie cu mențiunea „în conformitate cu originalul”, având alături semnătura reprezentantului legal al organizației finanțate. Data documentelor justificative trebuie să fie în concordanță cu perioada desfășurării ofertei culturale.

Art. 79. Autoritatea finanțatoare își rezervă dreptul de a face verificări, atât în perioada derulării contractului de finanțare nerambursabilă, cât și ulterior validării raportului final, dar nu mai târziu de 3 luni de la data validării.

Art. 80. Contractele de finanțare nerambursabile vor prevedea, sub sancțiunea nulității, calitatea Serviciului Audit din cadrul Primăriei și a Curții de Conturi de a exercita controlul financiar asupra derulării activității finanțate din fondurile publice.

Art. 81. Regimul de gestionare a sumelor finanțate și controlul financiar se realizează în condițiile legii. Dosarul complet conținând raportul final al ofertei culturale trebuie păstrat timp de cinci ani în arhiva aplicantului pentru un eventual audit ulterior.

CAPITOLUL VIIIÎncetarea contractului și sancțiuni

Art. 82.  (1)  În cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute prin contractul de finanţare nerambursabilă, beneficiarii vor fi notificaţi în scris în termen de 10 zile de la data constatării neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a uneia sau mai multor obligații contractuale. 

(2) Contractul de finanţare nerambursabilă poate fi reziliat pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale în condiţiile stipulate în cuprinsul acestuia, de drept, fără somaţie, punere în întârziere sau judecată, autoritatea finanţatoare fiind exonerată de plata oricăror despăgubiri.

Art. 83. Contractele de finanțare nerambursabilă pot fi reziliate de drept, în termen de 10 zile de la data primirii notificării prin care părții în culpă i s-a adus la cunoștință că nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale.

Art. 84. Contractul poate fi reziliat, conform prevederilor prezentului regulament, în următoarele cazuri:

  1. necomunicarea în scris autorității finanțatoare, în termen de 30 de zile, în cazul în care solicitantul se afla în stare de incapacitate de plată, dizolvare sau a oricărei modificări intervenite în documentele sale de constituire;
  2. neîntocmirea și nepredarea autorității finanțatoare a rapoartelor de activitate, narative și financiare, conform Regulamentului privind procedura de acordare a sprijinului financheltuirea oricărei sume primite ca finanțare de la autoritatea finantatoare în temeiul prezentului contract de către beneficiar în alte scopuri decat pentru activităților finanțate prin contractul de finanțare;
  3. neprezentarea, la solicitarea autorității finanțatoare, spre verificare, a documentelor justificative în original;

Art. 85. (1) În cazul luării deciziei de reziliere a contractului, autoritatea finanțatoare va notifica beneficiarul cu privire la decizia luată, la sumele care trebuie restituite de către beneficiar și la condițiile de restituire a acestora.

(2) De asemenea, autoritatea finanțatoare va solicita beneficiarului, în termen de maxim 15 zile de la data confirmării de primire a notificării de către beneficiar, returnarea sumelor care fac obiectul notificării de reziliere, la care se vor adăuga penalități de întârziere, precum și dobânda legală calculată, conform legislației privind colectarea creanțelor bugetare, care se constituie în venituri ale bugetului local.

Art. 86.  Contractul de finanțare nerambursabilă încetează:

  1. la data stingerii tuturor obligațiilor dintre părți;
  2. la data rezilierii acestuia;
  3. prin acordul părţilor, la solicitarea oricărei părți, în situația în care acestea nu au executat niciuna dintre obligațiile contractuale,
  4. prin acordul părților, la solicitarea oricărei părți, cu obligația restituirii de către beneficiar, respectiv a recuperării de către autoritatea finanțatoare, a sumelor acordate până la acea dată, dacă este cazul;
  5. în alte situaţii prevăzute de legislaţia în vigoare.

CAPITOLUL IXDispoziții finale

Art. 87. Orice comunicare, solicitare, informare, notificare în legătură cu procedura de selecție sau derulare a contractelor de finanțare se va transmite de către solicitanții finanțării sub formă de document scris.

Art. 88.  Orice document scris trebuie înregistrat în momentul predării la Serviciul Centrul de Informare pentru cetățeni înregistrare documente, la sediul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, situata pe str. Motilor nr. 7, în atenția Serviciului Management proiecte, sociale, culturale și sportive.

Art. 89. Prevederile regulamentului vor fi aplicate tuturor finanțărilor nerambursabile acordate din bugetul local de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.

Art. 90.  Anexele următoare fac parte integrantă din prezentul regulament:

  • Anexa 1 – Cerere de finanțare;
  • Anexa 2 – Declarație persoane juridice sau fizice;
  • Anexa 3 – Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și bugetul narativ;
  • Anexa 4 – Adresa de înaintare a raportului; 
  • Anexa 5 – Formular pentru raportare Ofertă Culturală;
  • Anexa 6 – Declarație de imparțialitate în vederea selectării ofertelor; 
  • Anexa 7 – Declarație privind veniturile și cheltuielile ofertei culturale;
  • Anexa 8 – Contract de finanțare;
  • Anexa 9 – Declarație de imparțialitate a membrilor Comisiilor de evaluare și selecție, respectiv a Comisiilor de soluționare a contestațiilor; 
  • Anexa 10 – Ghid privind decontarea cheltuielilor;
  • Anexa 11 – Contract civil de furnizare servicii; 
  • Anexa 12 – Declarație de angajament;
  • Anexa 13 – Declarația de imparțialitate.
Distribuie prietenilor tăi