Ședință de Consiliu Local, 4 ianuarie
Prima zi lucrătoare a lui 2021 a început cu o ședință a Consiliului Local Cluj-Napoca cu doar 4 puncte pe ordinea de zi, dar cu planuri mari pentru anul care vine.
Domnul Primar Boc ne-a prezentat situația legată de evoluția pandemiei, iar apoi a trecut în revistă obiectivele pentru anul care tocmai a început și proiectele aflate în diverse stadii de derulare.
M-am bucurat să văd că domenii pe care noi le considerăm critice și asupra cărora am insistat în campanie, precum: dezvoltarea infrastructurii în cartiere, digitalizarea, sănătatea, educația, incluziunea socială, politicile ce țin de sustenabilitate și mediu sănătos, creșterea calității tuturor servicilor publice sunt printre prioritățile declarate de municipalitate.
𝐂𝐚𝐦𝐩𝐚𝐧𝐢𝐞 𝐥𝐨𝐜𝐚𝐥𝐚̆ 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐩𝐫𝐨𝐦𝐨𝐯𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐯𝐚𝐜𝐜𝐢𝐧𝐚̆𝐫𝐢𝐢
Deși nu era pe ordinea de zi, am pus în discuție în cadrul ședinței campania de vaccinare, de departe cea mai importantă campanie ce urmează să aibă loc în România și în Cluj-Napoca.
De succesul acestei campanii depind foarte multe lucruri esențiale pentru noi: dacă se deschid școlile, dacă spitalele își cresc capacitatea pentru alte boli în afară de COVID, dacă se redeschid restaurantele, cinematografele, teatrele, dacă putem să mergem din nou la concerte și petreceri sau dacă purtăm în continuare măștile.
Experții spun că pentru a reveni la normalitate trebuie să ajungem la o rată de vaccinare de 70% a populației.
Statisticile însă arată că pornim de la un procent de aproximativ 30% dintre români care acceptă vaccinul.
Mai mult, după debutul campaniei de vaccinare, comparativ cu alte țări, vedem că numărul de persoane care s-au vaccinat este foarte mic.
Am propus așadar ca, în completarea campaniei naționale de promovare a vaccinării, să inițiem, în colaborare cu Instituția Prefectului, 𝐨 𝐜𝐚𝐦𝐩𝐚𝐧𝐢𝐞 𝐥𝐨𝐜𝐚𝐥𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐧 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐬𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐜𝐮𝐫𝐚𝐣𝐚̆𝐦 𝐜𝐥𝐮𝐣𝐞𝐧𝐢𝐢 𝐬𝐚̆ 𝐬𝐞 𝐯𝐚𝐜𝐜𝐢𝐧𝐞𝐳𝐞.
Concret, am solicitat informări concrete și regulate referitoare la evoluția campaniei de vaccinare din municipiu și coagularea unui grup de lucru local – cu experți de sănătate publică de la nivel local, cu experți pe zona de comunicare, cu figuri publice locale – care împreună să lucreze la o strategie locală de promovare a campaniei de vaccinare.
Sunt convinsă că dacă aducem în prim planul campaniei figuri cunoscute de clujeni, în care ei au incredere și cu care rezonează, mesajul pro vaccinare va avea șanse mai mari să convingă.
Vă vom ține la curent cu desfășurarea demersurilor!