În data de 18 iulie Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 758/2017, procedura prin care va fi concesionată organizarea anuală a Târgului de Crăciun în Piața Unirii. Organizatorul va fi ales prin selecție de oferte pe o perioadă de 5 ani, conform documentației de achiziție, însă contractul care va fi semnat dă posibilitatea prelungirii cu mult peste această durată. Mai mult, contractul în forma actuală opacizează relația contractuală și permite orice fel de schimbări ale contractului fără a permite controlul prin Consiliul Local, punând în pericol interesele cetățenilor și permițând monopolizarea organizării acestui eveniment.

Deși Consiliul Local este organul abilitat pentru a administra domeniul public și privat al orașului, prevederile contractuale duc în derizoriu acest rol și transformă acest for într-unul inutil. Considerăm că doar prin redarea rolului cuvenit Consiliului Local cetățenii orașului pot primi garanțiile de transparență și eficiență în administrarea patrimoniului orașului, oferind totodată și un cadru contractul care furnizează mai multă siguranță pentru administrație și cetățeni.

USR Cluj propune o serie de modificări la această hotărâre de Consiliu Local pentru transparentizarea acestui contract și un mai bun control al acestuia atât din partea Consiliului Local cât și din partea clujenilor. Concret, eventualele prelungiri ale contractului vor necesita aprobarea Consiliului Local, taxa de ocupare pe metru pătrat nu va putea fi redusă pe perioada contractului, informațiile referitoare la contract pot fi solicitate de orice persoană interesată, nu doar cele desemnate, neîndeplinirea a minim 90% din indicatorii de performanță asumați va duce la rezilierea contractului și orice modificare a contractului va necesita aprobarea Consiliului Local.

Propunerea a fost elaborată de către Monitorul de politici locale USR Cluj, coordonat de George Trif și trimisă autorităților locale.